És professor Titular del Departament de Comunicació Audiovisual, Documentació i Història de l’Art a la Universitat Politècnica de València. Anteriorment, Ajudant Doctor de la mateixa i en el 2018 de la Universitat de València. Entre 2007 i 2011 va ser prof. associat en la Universitat de Lleida.

Entre 1994 i 1997 va estar vinculat contractualment amb el Museu de Belles arts de València, el Museu “Mariano Belliure” de Crevillent i Museu d’Art Contemporani d’Elx. De 1998 a 2007 va ser conservador del Museu de Lleida. Des de 2007 i fins a 2018, investigador de la Universitat de Lleida i coordinador del Centre d’Art d’Època Moderna (CAEM). Ha coordinat el Màster en Avaluació i Anàlisi d’Obres d’Art i el Grau d’Història de l’Art i Gestió del Patrimoni de la Universitat de Lleida. Actualment, participa en el Màster Propi en Anàlisi i Autenticació d’Obres d’Art (UV) i en el de Màster Universitari en Gestió Cultural (UV-UPV). És delegat adjunt de Patrimoni Artístic del Bisbat de Lleida.
Ha participat en diversos projectes d’Investigació del Pla Nacional i en l’europeu: Affreschi staccati: restauro e conservazione (Universitá degli Studi di Verona, 2017-2021). Ha format part del Grup d’Investigació Consolidat (ACEM), reconegut per la Generalitat de Catalunya (2005-2019). Les seues investigacions se centren en la pintura de l’Antic Regne de València (s. XV-XVII) i Arquitectura i escultura del segle XVIII, destacant les seues publicacions en revistes com: Boletín de Arte, PH: Boletín del Instituto Andaluz del Patrimonio Histórico, Cuadernos de arte de la Universidad de Granada, Cuadernos de estudios gallegos, Ge-conservación, Espacio, tiempo y forma, Medievalia, Ars Longa, Archivo de Arte Valenciano, Archivo Español de Arte, Artigrama, BSAA Arte, Atrio, Quaderns del Museu Episcopal de Vic, Butlletí de la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi, entre otras. I coautor de monografies com: “El pintor Joan de Joanes y su entorno familiar: los Macip a través de las fuentes literarias y la documentación de archivo”, “Francisco de Goya: Carlos IV” o “La testamentaria de Gaspar de Portolà