El Departament de Comunicació Audiovisual, Documentació i Història de l’Art (DCADHA) constitueix una estructura d’investigació de la Universitat Politècnica de València en el qual hi ha representades tres àrees de coneixement interrelacionades, com són:

Historia del arte

Comunicación audiovisual y publicidad

Biblioteconomía y documentación

La conjunció de personal investigador en aquestes tres àrees de coneixement fa que l’activitat investigadora en el departament siga netament interdisciplinària i aporte un alt valor afegit no sols en la seua tasca investigadora, sinó també en el seu vessant docent i de transferència de coneixement a la Societat.

En el departament es desenvolupen projectes d’investigació i innovació en diverses línies temàtiques com ara:

Història de l’art medieval

Museística

Cultura visual

Mitjans audiovisuals

Comunicació científica

Màrketing digital

La capacitat investigadora del departament ve confirmada pels 62 sexennis d’investigació rebuts pel professorat. En concret, 24 professors i professores posseeixen almenys un sexenni d’investigació.

5
personas

con 4 sexenios

8
personas

con 3 sexenios

7
personas

con 2 sexenios

4
personas

con 1 sexenio

El lideratge en activitat científica del DCADHA es reflecteix en els 143 projectes d’investigació (tant regionals com nacionals i internacionals) liderats per professorat del departament. Aquest coneixement generat ha sigut transmès a la societat especialment a través de contractes d’investigació amb empreses, registrant-se fins avui 78 contractes liderats per professorat del DCADHA.

Programa de Doctorat en Indústries de la Comunicació i Culturals

L’activitat investigadora del DCADHA s’expandeix així mateix a través de la coordinació del Programa de Doctorat d’Indústries de la Comunicació i Culturals (ICC). Aquest doctorat té com a objectiu fomentar la investigació i avaluació de les diferents dimensions del canvi digital referides a la cultura, la comunicació i la informació. D’aquesta manera, promou la transició des del discurs descriptiu a la comprensió de l’estructura sectorial de la comunicació d’informació i cultura com a sector econòmic singular.

El programa de doctorat pretén consolidar i expandir les línies d’investigació dels diferents grups i personal del departament, incloent, de forma no exclusiva, els següents temes:

Investigació aplicada al sector cultural en comunitats determinades.

Anàlisi de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) en relació amb les expectatives en condicions òptimes de cost i temps.

Dissenyar i definir les decisions estratègiques d’una organització dins de les relacions derivades del desenvolupament i expansió de la Web

Identificar conceptes i problemes fonamentals del vincle Dret-Internet

Descriure i analitzar l’ecosistema de la publicació i avaluació de la Ciència, incloent aspectes relatius a la ciència oberta i a l’accés i preservació de publicacions i dades

Innovar en processos relacionats amb mètodes, materials, aplicacions o organitzacions documentals i empresarials

Dissenyar actuacions orientades als àmbits de govern, participació ciutadana i transparència.

Definir, estudiar i analitzar les característiques i fonaments de la imatge, el vídeo i l’àudio digital

Implementar codis i estratègies creatives i narratives en les diferents etapes de creació i desenvolupament de productes culturals

Des de 2016 s’han defensat 24 tesis doctorals, comptant en l’actualitat amb 77 doctorands matriculats i 30 sol·licituds de pla d’investigació pendents d’avaluar. Aquest programa és hereu de l’antic programa de doctorat (Indústries Culturals i de la Comunicació). En xifres absolutes, fins avui s’han defensat 145 tesis doctorals sota la direcció o codirecció del DCADHA.

Grups d’investigació

El DCADHA compta amb tres grups d’investigació, que són els següents:

iMetrics Lab